lördag 5 januari 2013

4 veckor

Om 6 timmar är det 4 veckor sedan värkarna drog igång och därmed har Felix snart funnits hos oss i 4 veckor. Underbart. Filippa är så kärleksfull med honom, klappar, kramar, pussar, matar osv. Ännu ingen avundsjuka eller irritation för att vi (oftast jag) måste mata, byta blöja, söva osv. Felix och hon får vänta med det hon vill. En utmärkt storasyster. När hon räknar upp familjen så är han med mamma, pappa och lillebror eller brorsa som han kallas :)

Dagarna lunkar på. Vi passar på att umgås nu när Robin är hemma. Kollat på tour de ski, myser, promenerar, leker mm.
Livet som tvåbarnafärälder är en dans på rosor när man är två hemma. Gissar att det blir annat när jag är själv mer.

Jag är väldigt sugen på att börja träna igen men måste nog inse att det får vänta ett tag. För ett par dagar sen gick vi ut på promenad i rask takt med syskonvagnen som jag körde nästan hela vägen för Filippa ville det. Hur som helst så kände jag av foglossningen igen och hade ganska ont dagen efter så man får inse att man nyligen fött barn och måste ge kroppen tid att återhämta sig. Idag tog jag Felix i vagnen och gick samma sväng (ca 5 km tror jag) och det kändes bättre. Gym & pass får vänta nån månad till.

Vad gäller vikten så är jag nu nere på startvikten innan graviditeten men vill ner 9-13 kg till. Tror min trivselvikt ligger där.
Funderar på att börja med viktväktarna, gör jag själv slutar jag innan mål när ingen "kollar" resultatet.




























































1 kommentar:

  1. Ja det är helt galet vad fort tiden går!!
    Thristan frågade för några dagar sen när vi ska åka till Filippa och lekte och sova på hotell igen. Då berättade jag att Filippa har ju fått en lillebror som heter Felix och då sken han upp som en sol och skrek "vi måste åka nuuuuu" Sötunge!
    Men ja, inom en snar framtid så måste vi komma upp! Puss på er fina familjen!

    SvaraRadera