torsdag 26 augusti 2010

Sova på mage


Jag gillar att sova på mage och h rnu inte gjor det på ca 3 veckor. Här om natten fick jag gå upp för att kissa när jag sen skulle lägga mog blev det på mage. Hittade en super skön position och höll på att somna men då började mini leva rövare och det va det värsta jag vart med om. Tror med andra ord inte att det uppskattas att jag sover på mage längre. Andra favoriten är att ligga på rygg vilket är skönast för min rygg men det rekommemenderar de inte & från vecka 32 ska man helst inte göra det alls då barnet börjar bli så stort att det trycker för mkt på pulsådern. Enda gången man kan svimma liggandes är när man är gravid enligt min barnmorska. Alltså återstår bara sova på sidan och den vänstra funka rinte ryggen säger ifrån därav får jag från och med nu sova på höger sida.

Idag började jag med grvaidyoga. Super bra tror verkligen jag kommer ha nytta av det redan nu men framförallt vid förlossningen. Tummen upp. 96 dagar kvar till beräknad BF.

Robin & jag hat haft det super mysigt i sthlm. Gått på museéum, fikat, shoppat,ätit gott och njutit av att bara vara vi en stund till. Sheraton va ett bra hotell & sängen va helt gudomlig. En sån ska jag investera i.

1 kommentar:

  1. Åh va jag känner igen mig själv. Lyckades sova "halft på mage" fram till vecka 23. Nu är det kört...

    Lyckas dock vakna mitt i natten för att han sparkar och har sig (har lyckats rulla halft till mage i sömnen då).

    SvaraRadera