tisdag 17 augusti 2010

3 veckors semester blev 2

Ja min älskade Robin är inte lika bra på att planera som mig vilket nu har resulterat i att han måste jobba sista semesterveckan. Jag kunde haft tre veckor iaf men hur kul är det att va själv en vecka? Nää då jobbar jag istället & tar ut de där dagarna i November innan mini anländer. Robin får istället vara ledig innan jul och i mellandagarna så förmodligen blir han hemma hela December. Känns som att vi båda kommer uppskatta det mer då än nu.

Har vart en fullspäckad toppen helg hemma i kholm, träffat föräldrar,vänner och haft det kanon. På fredag ska vi lämna in bilen i kholm för att tona rutorna, eller ja vi och vi det är robin som ska haha Jag ska till ullared på lördag & robin får haka på. Han ser nog mest fram mot själva bilfärden.

Det är fortfarande fullfart på mini som nu borde väga runt 700 gram. Jag går fortfarande upp & kissar 1 gång per natt vilket känns helt okej. Kan ta en stund att somna om efter då mini oftast är ganska vild. Imorgon går vi in i vecka 26 & på söndag är det endast 100 dagar kvar till beräknat datum. Jag längtar. Vi längtar. Ska bli mysigt att shoppa loss alla bebissaker på ulalred hoppas vi verklogen hittar mkt av det vi vill ha & att det håller bra kvalité. Vi har helt fantastiska familjer som är så snälla så när vi var hemma i helgen har vi fått en super söt snuttefilt av blivande farmor och en bkörnoverall & bäddset av blivande mormor. Bärselen & babysittern jag visade tidigare verkar som vi inte behöver bekymmra oss om heller det tar farmor & mormor/morfar hand om.

Så här lycklig ser robin ut när han får hålla i sitt lilla kusinbarn Max. Så söt. Båda Max & robin alltså :)

1 kommentar:

  1. Vad kul men ännu en gravidblogg :) Kan lova att ni hittar tusen saker på Gekås, dem har allt man behöver i bebisväg. Tyvärr var jag inte så långt gången då jag var där så handlade ingenting till bebisen .. Kanske får ta en tur dit igen!

    SvaraRadera