söndag 8 augusti 2010

Lugn helg

Igår åkte Robin & jag på en liten utflykt till Ockelbo. Jag hade aldrig vart där tidigare och det ligger väldigt fint. Blev en liten fika innan vi åkte hem igen. På kvällen blev det bio Inception. Mycket bra film väl värd sina pengar. Hade hört att den skulle vara ganska krånglig att förstå..invecklad film men inga svårigheter att hänga med. Bra, om ni inte sett den gör det.

Denna dag började jag med sovmorgon till elva. Riktigt skönt. Efter lite pyssel här hemma så gick vi ut här på söder & fikade lite. Förtillfälet kollar Robin på fotboll och viker tvätt & jag håller på med middagen potatis & pannbiffar. Lite senare ska robin iväg och se på ännu mer fotboll med sin jobbarkompis. Gefle-Åtvidaberg viktig match. Jag håller mig hemma ska ta et bad och vila, det behövs hela tiden.

Jag har idag skrivit en (lång) lista på vad vi ska kolla efter på Ullared till mini. Verkar vara mkt bra saker där till bra priser när man läst lite i forum oså.
Något jag skulle vilja ha är Babybjörns babysitter denna:


Problemet är att jag är snäl då den kostar runt 1200:-, visserlige kan man använda den länge även om man får fler barn eller sälja den typ på blocket sen. Finns många andra billigare alternativ men då är de oftast knallgröna/rosa och har en jäkla massa grejjer med ljud osv runt om. Jag vill ha en enkel och stilrnen lixom. Leksaker kommer mini få nog av ändå skulle jag tro. Ska kika i Ullared om de har någon som jag gillar till bättre pris. Något mer som jag vill investera i är babybjörns bärsela. Det finns orginal för runt 700:- men jag vill (naturligtvis) ha den nyare active som har bättre ryggstöd som kostar runt 1200:-


Ja vi får se vad det blir. I veckan va vi och hälsade på lille Wilson 8 dagar gammal. Så söt så. Therese såg dessutom helt otroligt pigg & fräsch ut efter sin raketfödesel. Hoppas verkligen på samma senario :)
Fina familjen



Det går inte att fatta att snart är det vi som sitter där & är lyckliga med en liten i famnen. Som vi längtar. Hösten är mer välkommen än någonsin. Längtar efter att göra en storstädning,byta till "höst" gardiner, köpa nya blommor och städa av ordentligt. Även göra klart allt för mini´s ankomst. Jag ska bjuda upp min mor till detta tillfälla för visst blir det alltid mycket bättre städtat av mammor? Gardinerna blir snyggare strukna osv? Dessutom klarar inte min kropp av allt detta jobb. Vi måste även besluta oss för om vi ska ha skötbordf över badkaret eller om v ska bygga ett över tvättmaskinen. Ska det byggas bheöver lite pappor komma på besök för att fixa det.

Nej nu har jag suttit här för länge så robin har fått ta över maten, ska hjälpa till med den nu :)

1 kommentar:

  1. Jag rekommenderar starkt babybjörns active (med ryggstöd) - den andra går knappt använda då den belastar helt fel. Vi köpte en på blocket för 400 kr - fräsch och fin!

    Kram

    SvaraRadera