söndag 13 februari 2011

Filippas dop 2011-02-12

Bilden är från igår eftermiddag då Filippa efter en fullspäckad dag i dopklänning och tyllklänning fått svira om till mysigare kläder

Dopet blev helt fantastiskt lyckat och allt gick över förväntan. Blev att stiga upp tidigt för att duka och fixa inför fikat och det gick smidigt. Cermonin i kyrkan va jätte fin en väldigt lättsam stämning. Jag hade bett Jenny och Kajsa att sjunga Välkommen hem samt Theos sång och herregud vad fint det var. Jag grät floder och många andra fällde en tår. Inte så kul att jag ser södergråten ut på alla bilder samt att strumpbyxorna jag köpt kavlade ner sig så både den ena och den andra valken syntes tydligt. Men vad gör det när var Filippas dag.

Vi vill tacka alla som kom och förgyllde denna dag och tacka för alla super fina presenter bla. En gungbarbapappa,smycken,sagoböcker,sparbössa,handgjorda tavlor,sparpengar med mycket mera. Det är galet vad saker hon fick, nu måste vi definitivt flytta så filippa får plats med alla sina saker :)

Ett stort tack till gudmor maria och gudfar viktor som tagit sin uppgift på stort allvar. Vi är glada att ni finns i filippas liv.

Tack till våra familjer och vännerna som hjälpt till med bakning, frakt av möber mm.

Det kändes inte som man hann prata tillräckligt med någon eller visa hur tacksamma vi är för att alla kom samt tacka ordentligt för presenterna.

Nu är vi på väg hem till Gävle igen med en sovande prinsessa och en proppad bil. Ute är det -13 burr. Blir ganska lungt i veckan då vi är lite krassliga både robin och jag men ska iaf ta en sväng till jobbet saknar brudarna.
Published with Blogger-droid v1.6.6

2 kommentarer:

  1. Ja vilken fantastisk dag! Så himla fint! <3
    Tack för att vi fick vara med på Filippas dag! :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det blev så lyckat, stor KRAM och en fin alla hjärtans-dag önskar jag er!

    SvaraRadera