fredag 19 augusti 2011

Ny familjemedlem

En iPad 2 fick Robin av oss i födelsedagspresent igår och som han blev glad. Han är borta och roar sig i Örebro med massa vänner så denna lilla gobit är min för helgen. En bra grej!

Hemma i Katrineholm befinner sig brudarna i familjen. Blir en lugn slappar helg med kvaliteterna med Filippa. Så fort man kommer bort och slipper tänka på städ,tvätt osv så kan man verkligen mysa med henne hela tiden och det gillas.

Idag va vi och besökte Maddis som har köpt hus med sin kille och totalrennoverar det och det blir verkligen toppen fint. Det är kul att hinna träffa alla gam la vänner när man är hemma. Visserligen kan jag räkna de jag vill spendera tid med från gam la tider på mina händer men de få de är guldvärda. Nya guld än er har även hittats i Gävle och det är så Jim la kul att känna att man har goda vänner på nära håll med.

På måndag är det tillbaka till verkligheten då Robins semester är slut. Tråkigt för jag hade gärna haft honom hemma jämt men samtidigtskönt med vardag, rutiner och höst. Hösten är bara sååå mysig så det gör mig inget att den är på intågande. Ljus och massa mys blir det!

Filippa blirbortskämd som vanligt när viär hemma. Av mormor har hon fått overall, fleec set, massa leggins, strumpbyxor och av farmor en likadan snuttis som hon har sedan innan vilket behövdes :) de skämmer bort henne.

Nää dags att sussa då det inte blev mycket av det inatt då allt vad rutiner heter gick i stöpet pga kalas osv. Men skruttan har snart inte ätit sitt natt ål med välling på en vecka. Så duktig så vår älskade skruttan.

1 kommentar:

  1. Vad skönt med vällingen! Jag blir avis som vanligt! :) Var det ni eller hon som bestämde?

    SvaraRadera