måndag 11 juli 2011

kalas

Filippa sitter i soffan kalasfin bredv+d mina nyinköpta kuddar :) Mova fyllde idag 1-år så vi va där på lite firande. Mysigt!

På fm for vi till bvc för mätning och vägning 8230 g väger nu skruttan vilket är precis på medlkurvan så hon får i sig tillräckligt trots att vi slutat med amningen. Skönt att veta det. Jag, mamma, pappa och Filippa käkade sen lunch på Brända bocken och fixade en hel del ärenden. Bra dag!

Igår åkte vi till Bollnär hela högen för att hälsa på mamma moster som nu är 90 år. Jag hade inte träffat henne på tio år så det va himmla roligt. En riktig kruttant som fixar och donar och klarar sig helt själv. Robin fick köra rally hem eftersom jag så gärna ville hinna till viktväktarna för att få veckans som. Tre veckor är avklarade och första invägningen efter 2v visade -2,2 alltså -1,1 per vecka och denna vecka hade jag lyckats med -1,5 kg. Jippie! Kändes riktigt bra då jag va lite osäker på hur det gått i veckan med diverse fikor mm. Så 3,7 kg på tre veckor känner jag mig nöjd med men det är MYCKET kvar.

För övrigt så trivs vi hur bra som helst i vårt nya hem det är alldeles perfekt. Gräsmattan är fin med och nu klippt en gång. Vi fick gräsklipparen i inflyttningspresent av mamma och pappa. Av Robins mamma med familj fick vi grillbestick som vi länge velat ha så det är toppen. Av min goa vän Emelie med familj fick vi en super fin ljuslykta som gör sig toppen på altan och av finaste Maria med familj en blomma med en jätte fin kruka. De är då för goa våra vänner och familjer!

Nu ska jag läsa min bok som är fruktansvärt bra. I stället för dig av Sofie Sarenbrant. Första boken heter vecka 36 och va lika bra.
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

  1. Härligt att hon sprängde 8-kilos-gränsen! Rätt vad det är kommer hon ikapp Linus;)

    SvaraRadera