torsdag 28 juli 2011

Ikväll

Ikväll har jag sysslat med bakning igen. 100 kanelbullar ligger nu fint i frysen eller ja nästan alla för en del är framma så de kan fikas imorrn när vi får lite fikagäster.

En sväng på stan på fm, Robin klippte sig och jag shoppade lite och träffade Emelie och Maria. Vi smed planer då vi imorrn lämnar karlar och barn hemma och ska ut och göra stan. Kul! Vi börjar med middag på Helt enkelt sen får vi se. Jag ska susa till Ica imorrn med då det ska inhandlas grejjor till lite fördrink här. Tur att vi har vår privata bartender björnen. :)

En vild jakt har idag pågått. Bananflugor har intagit vårt hem i mängder..usch så äckligt. Jag har gillrat fällor med saft resp. Rödvin. Vinet va poppis så det är ena riktiga finsmakare. Har även jagat de med handdammsugaren och jag tror antalet har minskat drastiskt. Svårt att bli av med de helt då vi har kompostsortering. Pratat med flera grannar som har samma problem.

En promenad med grannen Therese har det med blivit. Vi är ganska hurtiga och går så ofta vi kan. Här om dagen lyckades vi pricka in det enda skyfallet under en solig dag så vi fick stå och trycka under ett träd en kvart men blev ändå blöta. Igår va vi även på en tur utan killar och barn. Owes, Sova, Ikea och Hemtex hann vi med. Gardiner och matta till Filippa inhandlades så ska bara stryka och lägga upp gardinerna så börjar hennes rum ta form.

Nu godnatt!
Published with Blogger-droid v1.7.3

2 kommentarer:

  1. Heej Bettina!

    Längesen jag kikade in nu, vad fint ni har det och så kul att ni trivs så bra!! :-)

    Jag har hört att man ska hälla kokande vatten i vattenledningarna i köket, bananflugor lägger visst ofta ägg där och då dör de av hett vatten!?


    Måste få hälsa på er snart, kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag hade bananflugeinvasion en gång. Provade vin och saft och grejer men inget hjälpte. Men en dag var de spårlöst försvunna...tills jag hittade dem i min bubbelbadsflaska! Luktade tydligen fruktigt och gott!:)

    SvaraRadera