tisdag 7 december 2010

Tid att blogga

Jag har sedan imorse försökt få tid att blogga men det ha rinte gått alls. Har en liten tjej här i familjen som bestämmer & sen ska man hinna äta,duscha & umgås med Robin mellan varven. Men mysigt är det. Idag sov vi till halv tio efter det har hon mer eller mindra vart vaken hela dagen med undantag för en promenad då hon sov så sött i vagnen. Sugen på mat har hon vart hela tiden och ätit fem minuter för att sedan somna. Lägger jag ifrån mig henne då & tror att jag ska göra något annat får jag snart svar på tal av hennes sköna stämma så idag ha rhon nästan bara velat vara hos mamma. Mystjejen. Robin va iväg och tränade och när han kom hem blev det ett bad för Filippa medans jag fixade scones. Hon blev sedan klädd i fotbollsstassen då Robins lag spelade ikväll. Så gulligt. När vi va ute & promenixade med vagnen idag hyrde vi Bröderna Karlsson, mkt rolig film väl värd att se.

Igår åkte vi till Valbo köpcentrum (köpis) för lite shopping. Jag behövde lite nya kläder & vi hade 2 julklappar kvar. Skönt med lite nya kläder men man lär tänka på vad som funkar när man ammar får inte va allt för krångligt att ta av & på, sen är det några kilo kvar till starvikten som man förhoppningsvis når ganska snart. Blev lite inköp till Filippa med, lite tjejiga kläder i strl 50 då vi inte har det & allt vi fått är större storlekar. Alla kläder är så sjukt söta så man kan bara inte motstå.

I Söndags hade vi adventsfika & 1 veckas kalas för Filippa med Robins jobbarkompisar. Fullt hus blev det tror vi hade 13 gäster samtidigt. Fick super fina presenter så himmla gulligt. Det dimper in lite paket med posten från olika personer som vill välkomna Filippa till världen. Vi är så otroligt tacksamma & glada för alla som bryr sig så mkt om vår lilla tjej.

9 dagar sedan hon föddes. Känns som evigheter sen, vad gjorde vi innan hon kom? Det känns lixom som att hon alltid har vart med oss & att tiden går för fort att man inte hinner njuta nog av denna lilla perfekta människa. Förlossningen va det häftigaste jag upplevt & det va helt fantastiskt att få ha Robin vid min sida hela tiden & dela denna upplevelse med. Jag SKA skriva förlossningsberättelsen så fort jag ahr tid att sitta ner och göra det ordentligt. Imorgon kommer de på hembesök från BVC & kollar att tösen växer som hon ska osv. Måste infördkaffa en sån bok Mitt första år eller vad de heter där man kan skriva in allt som händer, vikter mm.
Min familj är det finaste som finns. Kärlek.

Imorgon kommer tant Linda & tant Maria från Katrineholm för att träffa undeverket. Ska bli mysigt, hoppas hon visar sig från sin bästa sida. Är glad att jag har mått så bra direkt & kunnar ta emot besök vi tycker bara det är mysigt.'

Nej nu kommer det lite bilder så ska jag passa på att plocka lite innan det är dags att amma lite innan vi ska sussa.



2 kommentarer:

  1. Hon är sååå söt eran lilla tjej!!

    Ser fram emot att läsa din förlossningsberättelse sen, alltid spännande tycker jag. :-)

    KRAM /Anna F

    SvaraRadera
  2. hon var en riktig prinsessa <3

    SvaraRadera