fredag 3 december 2010

Bebisbubbla





Vi har det bra här hemma alla tre. Vi myser mest & försöker förstå att denna lilla tjej är vår. Kan det vara sant? Filippas farmor är här´, hon lagar mat, bakr & fixar. Givetvis myser hon med lill tjejen med. Mormor & moster till Filippa va här ons/tor & imorgon kommer farfar,Eva & faster Therese på besök. Det är mysigt att det är lite folk som vill komma & hälsa på oss men vi njuter av vår egen tid med.

I Tisdags eftermiddag åkte vi hem från BB, jag satt & grät av lycka hela kvällen man blir väääldigt känslig av alla hormoner och det va först när vi fick komma hem som man inser att hon är vår man har lixom haft känslan att någon ska komma & ta henne närsom.

Idag va vi tillbaka för vägning & nu har Filippa äntligen gått upp i vikt hon vägde 3946 g vid födseln 3590 igår och 3609 idag så det är precis som det ska. Amningen har nu kommit igång och funkar bra men det va inte som jag trodde något som bara funkar haha utan vi har lärt oss efter vägen båda två. Hur som helst är det väldigt mysigt.

Nu ligger hon i vagnen & sover efter premiärturen. Robin & jag traskade iväg till konsum med vagnen för att handla lite & hämta ut paket. Så mysigt & som vi har längtat efter att få gå ut och spatsera med vagnen & vårt fina barn. Pga kylan blir det inte så mkt promenixar, från BB fick vi order om att inte gå ut i onödan om det är me rän -10 då blir det jobbigt för de små liven att andas.

Fick världens gulligast kort på posten idag från Hanna,Emil,THristan & Thexas. Ett handgjort kort med Namn,datum,vikt,längd osv. verkligen superfint minne. Paketet vi hämtade ut från konsum va från Linda & Henke och innehåkk 2 syper fina bodys som flitigt kommer användas samt en smart bitring. I Onsdags fick vi blombud från Mary, finaste blommorna jag sett samt en bukett från mina kära kollegor. Tack alla ni är så söta & vi längtar efter att träffas. Mkt gratulationer osv och jag ber tusen ggr om ursäkt om jag missar att svara/tacka någon men mitt ´huvud är inte alltid med på allt som inte rör Filippa för tillfället.

Robin är som väntat världens bästa pappa, vi är glada att vi har honom. Kärlek!

Moster Helén va den som gissade rätt på ankomstdatum för Filippa, därav förtjänar hon en väldigt fin julklapp från Filippa.

Förlossningsberättelse osv kommer framöver jag ska nu ägna mig åt det första fredagsmyset med min lilla familj

3 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa lite om hur det går! Och se bilder på ert lilla mirakel. Man blir ju alldeles lycklig. Massa kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. du gör mig så rörd.
    jag längtar så tills jag får se det vackra miraklet, ni är underbara alla tre.
    älskar dig så betty och kan inte fatta att jag ska få vara med och följa din dotters steg att bli en lika underbar och fantastisk människa som du. <3

    SvaraRadera
  3. Blir alldeles varm av att läsa era texter, läste även Robins. Så fint, så mysigt och så mycket kärlek! Underbart, ni har en så fin liten dotter!

    Stor KRAM /Anna F

    SvaraRadera