måndag 13 december 2010

Pappadagarna är slut


Idag har Robin börjat jobba igen. Pappadagarna har vart ovärderliga. Som tur är jobbade Robin 04:00-10:00 idag så nu har vi han hemma igen & samma sak imorgon. På onsdag jobbar han till 17:00 så det blir första dagen jag & Filippa ska vara ensamma. Det ska nog gå bra :) Sen har Robin semester till 3 Jan så lite mjukstart. Känns super bra att vi ska ha lite mer tid tillsammans alla tre.

Nu sover lilla prinsessan hos pappa. Det kommer en snubbe från Trygghansa snart & ska prata barnförsäkring med oss. Egentligen har vi alla andra försäkringar hos Länsförsäkringar men jag är världens sämsta på att säga Nej så när de ringer och vill boka tid. Vi får väl lyssna & se vad som verkar bäst. 15:15 ska vi vara på BVC för första gången med skruttan så får vi se att hon fortsätter växa som hon ska. Till kvällen blir det även besök av jennie & robban som bor i huset rakt över gården. Jennie & robin jobbade ihop tidigare. Så det blir fullt upp idag.

Vi har dessutom hunnit städa & plocka lite så det ser anständigt ut här hemma igen, är lätt att den biten glömms bort nu. Det är fantastiskt att vara mamma & inte alls sån stor omställning som jag trott. Jag är som gjord för att vara mamma tror jag haha det bara flyter på & känns naturligt. Robin är dessutom världens bästa pappa man skulle kunna tro att han inte gjort annat än trösta barn, byta blöjor & mysa.
Naturligtvis är det inte alltid en dans på rosor. Ibland när hon vill äta varannan timme på natten är det inte så att man studsar upp och ler av lycka utan snarare släpar sig upp & undrar hur mkt mat får det plats i den lilla tjejen? Sen tar det inte många minuter innan hjärtat smälter och man inser hur lyckligt lottad man är som fått detta fina barn.

Idag har hon en stickad kofta på sig som Tobbes mamma har stickat. Så jäkla gulligt.

Innan Filippa kom till världen had ejag aldrig bytt en blöja, det har jag nu :)
Det vi kan konstatera är att Pampers är favoriten & libero inte alls är lika bra de är lixom hårda och inte alls lika fölsamma samt att vi har fått en bajsläcka när vi använda dessa så tummen upp för pampers.

3 kommentarer:

  1. Så mysigt det är att läsa om hur ni har det, och vilken grym förlossningsberättelse sen! Nästan så man blir sugen att föda själv, och just DEN effekten brukar inte dessa berättelser ha.. ;-)

    Hoppas du har tid för ett besök av mig nån gång i januari kanske!?

    Kramar! Anna F

    SvaraRadera
  2. Pampers stl 1 är oslagbara! Blev däremot grymt besviken när vi köpte stl 2. De blöjorna var inte alls mjuka & följsamma, och tejpen var "jättekort". Bu!
    Då köpte vi Liberos istället. Pampers stl 3 är mjuka & sköna.

    Det är iaf min åsikt; alla tycker ju olika! :D

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Du hinner nog känna på omställningen, tro mig!

    SvaraRadera