tisdag 28 augusti 2012

Vecka 27 (26+1)

Veckorna springer iväg och jag försöker hinna njuta av graviditeten. Man hinner inte riktigt på samma sätt som första gången. Fördelen nu är att det går så fort så man inte längtar ihjäl sig hela tiden för man har för fullt upp.

Sista veckan har jag börjat funderat mycket på vem som bor inne i magen. Kille eller tjej, personlighet, likheter nr Filippa osv. När vi åkte från förlossningen till BB sa alla barnmorskorna till mig att nästa gång får du vara beredd då kommer det gå undan. Det blir spännande att se. Filippas förlossning tog 13 timmar från att vattnet gick och vi hann vara 9h på förlossningen. Det kändes alldeles lagom med tid. Inte utdraget och inte för fort man hann lixom med att ta det lungt, duscha osv.

I den här veckan förra gången hade jag listor klara på vad som skulle köpas, packas, göras hemma osv denna gäng har jag knappt hunnit börja fundera. Vagnen är som ni vet klar och om ett par veckor när vi ska till Katrineholm ska jag ta med de minsta neutrala kläderna som förvaras hos mina föräldrar. Sen vill man köpa några nya plagg så mini får sitt eget med.
Kappahls Newbie serie var min favorit när Filippa föddes och de har lika fina kläder nu så där ska jag nog inhandla något.

Det är full fart i magen och mini göt sig påmind flera ggr om dagen. Nu har även Robin kunnat känna sparkar och buffar flera ggr. Mysigt!

Jag mår fortfarande bra men det känns direkt i ryggen om jag går för mkt eller bär på Filippa osv. så det är till att vila mycket.

1 kommentar:

  1. Det tog ungefär 10 timmar för mig innan Lukas föddes när vattnet hade gått med honom, med Meja tog det tio minuter sen var hon ute när väl vattnet gick, så det var ju tur att allt började med värkar, annars va hon nog född hemma - så de stämmer nog det dom säger! :) /Jenny

    SvaraRadera