fredag 24 augusti 2012

Nya kläder

Idag har vi vart så effektiva Filippa och jag. Dammsugit, våttorkat, dammat, betalat räkningar, köpis, Ikea, klippt gräset, vart en timme hos Noel, badat, kollat på Pippi och lekt. Vart kom denna kraft ifrån? Ingen aning men he mig gärna mer.

Blev en del shoppat till Filippa och hade kunnat bli mycket mer men det va bäst för plånboken att lugna sig. Till mamma och er andra som frågat vad Filippa behöver i klädväg är det tights, tunikor, jeans som hon kan röra sig i, tröjor och ett par koftor bl.a. Utöver ytterkläder. Det viktiga när jag handlade idag var att det ska vara bra basplagg som hon kan leka lätt i och ha under vinteroveall osv. Sen att det inte bara skulle bli rosa vilket det lätt blir när jag handlar.

Imorgon är det släktträff på Robins pappas sida i Nävekvarn så vi ska ut och fara lite. Blir kul, hoppas på bra väder. På kvällen åker vi till ett par kompisar som bott i Nyköping men flyttat till Trosa för att umgås. Blir en bra dag hoppas Filippa är på samma goa humör som idag.

Vad gäller min hals fick jag igår träffa samma läkare som innan och fick förlängd penicillinkur och det känns redan bra men nu ska jag äta alla tio dagar. Filippa roade både doktorer och passienter men det roligaste var ändå efter när vi åkte till Coop för att handla. Först gick vi in på Apoteket för att hämta medicinen och det är en dam som är ganska lik min mamma och Filippa ropar Mormor, mormor flera ggr väldigt sött eftersom hon precis börjat säga det. Personen i fråga börjar skratta och prata med Filippa och undrar om hon ser så gammal ut osv. Vi lämnar Apoteket och går rundan på Coop och betalar i kassan, då börjar Filippa ropa mormor, mormor igen och försöker klättra ur vagnen. När jag vänder mig om står samma person som på Apoteket långt bak i kön och hon skrattar och vinkar och tjoar det är bara jag igen. Haha låter inte alls lila kul när jag skrev ner det men det va kul för Filippa trodde verkligen att det va mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar