tisdag 9 april 2013

Mkt på g

Hej hallå alla tappra läsare!

I lördags skrev jag som ni vet högskoleprovet. Det va riktigt roligt och gick över förväntan. Skönt. Just nu grubblar jag på om jag ska satsa enbart på plugget och gå på campus eller försöka komma in på distans och jobba samtidigt? Nån med kloka råd? Min chef är guld och stöttat oavsett val.

Idag har vi vart på BVC. 7,5 kg väger han nästan nu vår lilla brorsa. Tummen upp allt såg bra ut. 7 Maj ska vi till kirurgen igen för att avgöra om det blir operation. Jan är så fin lilla Felix. I helgen har vi börjat med små smakisar med och han verkar gilla det. Ännu lite lite bara. För övrigt så har jag i princip slutat amma nu. Det är ett ofrivilligt val, hade tänkt amma 2 månader till med Felix vägrar. Har försökt ett tag nu men det går bara inte. Så nu är det ersättning som gäller.

Imorgon ska jag på barnvagnsbio med några grannar. Spännande! Förmodligen kommer han va vaken hela tiden haha Obvilion ska vi se. Kul att testa.
På torsdag är det öppethus på förskolan på em så då går nog vi alla dit och ser lite hur Filippa har det på dagarna. Jag va på en sån dag i höstas och tyckte det var mysigt. Denna gång kan även Robin följa med.

På torsdag blir Filippa av med gipset så det är riktigt skönt. Hon fixar det bra men bökigt med bad osv.

Till helgen är det inte så mkt planerat för mig och barnen men Robin ska till Sthlm så vi får roa oss själva.

En blandning av bilder kommer :) några från i söndags då vi passade Noel ett par timmar, han va fotbollsspelare och Filippa prinsessa :)















1 kommentar:

  1. Den där gröten var grabbens första gröt oxå, och oj vad han smaskade! :)
    Kan tipsa om Sempers risgröt med äppel & mango, den gick hem väldigt här hemma! Mer smak i den antar jag :)
    Visserligen är den från 5 mån, men vi har redan tjuvstartat med den, är ju typ samma konsistens :)

    SvaraRadera