söndag 22 maj 2011

Grillning


Igår blev vi bjuda på grillning hemma hos Therese,Andreas och Wilson. Så himmla gott! Vi åkte dit på eftermiddagen och rullade hem 00:30 vilket är väääldigt sent om man frågor oss småbarnsföräldrar. En riktigt trevlig kväll vilket snart får göras om. Så snart vi flyttat ska det bjudas igen. När vi åkte hem va det jag som körde eftersom Robin hade blivit bjuden på båda öl & whiskey :) Hur som helst så ser jag en bil som står och blinkar i väg kanten och när vi närmar oss är det en bil som precis kraschat ner i diket. Hans kompis hade åkt efter & stog och ringde efter ambulansen. Robin kastade sig ut och ner för att kolla hur det var & tack och lov verkade föraren som var ensam i bilen vara oskadd. Han frågade Robin hur det va med bilen och försökte resa sig och gå ut ur bilen men då fick jag rycka in: Bilen är bäl skit samma du ska vara glad att du klarat dig så bra och nu sitter du kvar i bilen och bäntar på ambulansen. Han höll nog med och satt fint kvar i bilen. Man vet ju inte hur allvarligt det är speciellt inte om han är chockad då kanske han inte kände allt. Det enda han klagade på var ont i benen. Jag satte mig i vår bil med Filippa sen när jag sett att det inte va nåhon som behövde panik-hjälp. Polis,ambulans & räddningstjänst va snabbt på plats. Polisen kom & frågade om jag hade sett själva avåkninge men icke den skedde någon minut innan vi kom. Robin lämnade sitt telefonnr till polisen sen kunde vi rulla hem. Hoppas att det bara va bra med killen och att bilen inte va alltför skadad då det va en superfin utsällningsbil så det verkade vara hans stora intresse. Jag blev lite skakis man blir lixom påmind om att det händer så lätt när man sett det så nära. Jag va bara glad att vi inte rusade ut och det satt någon fastklämde eller så. Så en påminnelse, ta det lungt när ni kör!

Vi har ätit frukost och nu chillar vi medans Filippa sover. När hon vaknar blir dte nog en glasspromenad innan det är FI i eftermiddag. Jag ska nog packa lite flyttkartonger innan det är spinning 16:30. Till veckan är det inte så mkt planerat alls faktsikt. På lördag blir Filippa hela 6 månander, lillsnuttan! Jag ska nog köpe en liten present till henne för visst kan man fira månader innan man fyllt år?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar