onsdag 18 maj 2011

Finally!

Äntligen är lägenheten SÅLD! Ja det är verkligen sant. Efter visningen i torsdags va det en dam som va väldigt intresserad men ville sova på saken, på fredagen bestämde de sig för att de ville ha den. de fick den utan att vi inväntade de andra som hade vart på visningen vi ville nu bara på det klart. Idag träffades vi hos mäklaren och skrev kontrakt så nu är det dessutom helt säkert. Man har lixom under helgen gått och tänkt att tänk om de ångrar sog osv. Som en symboliskhandling gick vi raka spåret och köpte flyttkartonger & nu har vi dessutom packat 2 stycken. Kul!

Att det vart trögt och sälja lgh har verkligen tagit på krafterna jag har lixom oroat mig dygnet runt. Tänkt på vad som händer om den inte blir såld, när vi skulle behöva bryta kontraktet på det nya osv. Jag har alltid haft lätt för att sova men senaste veckorna har jag kunnat ligga vaken länge och fundera samt vakna på natten och inte kunna sova för tankarna snurrar. Men nu är det slut med det :)

31/5 skulle det va visning på området och av husen men det är inte säkert nu då slutbesiktningen ska vara så nära inpå och man då ska vara med så då kanske man får ta det då. Beslut kommer under veckan men när slutbesiktningen ska vara är vi på Rhodos så jag hoppas vi får komma en annan dag för man är verkligen nyfiken nu.
Känns skönt att vi äntligen kan tycka att det ska bli kul att flytta och börja planera det har jag vägrat innan vi fått detta klart. Spännande!
Förmodligen kommer det bli MYCKET tjat om flytt osv nu. Men det får ni ta :D

Nej nu ska jag ta en dusch medans Robin & Filippa är ute på en kvällssväng.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Så skönt för er! Nu är det bara att se fram emot ert nya fina hem :) Kramar

    SvaraRadera