onsdag 12 december 2012

121212

4 dagar har Felix vart med oss utanför magen. 4 fantastiska dagar. Livet som tvåbarnsmamma skulle inte kunna vara bättre. Jag kan få panik över att tiden går så fort och undrar hela tiden om jag tar till vara på tiden på bästa sätt? Utan tvekan skulle jag spola tillbaka tiden till lördag morgon och uppleva hela förlossningen, tiden efter innan BB och BB igen. Så fantastiskt allting och värt smärtan hundra gånger om. Tänk att vi har fått två fantastiska barn att älska.

Får skriva en förlossninhsberättelse men kortfattat så fick jag värkar halv fem lördag morgon, vid nio är vi på förlossningen och 11:49 föds prinsen. Snabba ryck så ingen bedövning hanns med eller jo i början kunde jag få hjälp av lustgasen sen var det bara att hänga med. Livmodern slutade inte blöda så dropp och tabletter för det men det ordnade sig det med. Kunde duscha och kissa direkt efter och va pigg. Tacksam för att jag inte behövt sy en massa och kunnat vara pigg efter det är mycket värt för att kunna njuta. Jag ska ha hur många barn som helst :)

Igår var det återbesök med hörseltest bl.a. Felix är godkänd men en remiss till kirurgen då ena testikeln inte riktigt är där den borde. Tydligen vanligt. De kollade mitt blodvärde med då jag hade förlorat 1,5 l blod och det var tydligen katastrof så jag fick fint stanna kvar för järndropp och ska tillbaka imorgon för att göra om det hela sen ska det vara bra.

Felix väger nu 4495 g och amningen flyter på. Filippa är en snäll storasyster och tycker nog att han är ganska tråkig som sover hela tiden. Äta och sova är det som gäller. Inatt sov han från elva till åtta med undantag för mat vid tre så vi är pigga och utvilade.

Nej nu ska jag njuta av familjen!

Tack för alla gratulationer, ledsen om det är nån som inte fått svar på mail eller sms men vi myser mest här hemma så vi har inte hunnit svara på allt :)



















2 kommentarer:

  1. Grattis, vilken fin liten kille! Hoppas alla fyra mår toppen! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Fina fina Felix! <3 Och Filippa måste vara en jättestolt storasyster!!! :) Längtar efter att få träffa er! Kramar till er! <3

    SvaraRadera