torsdag 5 juli 2012

På tal om tjockis

efter mitt tjockisinlägg för ett par dagar sedan så hände detta på jobbet: En kund som jag känner igen och små pratar med och kommer in när jag springer runt med lite papper. Kund: Oj vad roligt vad gravid du är! Jag: Ja det är jätte kul... Kund: När är det dags? jag: I början på december så det är ett tag kvar. Kund: Ja oj så länge och du är redan så stor?! Jag: Eh..jaaa..... Alltså den kommentaren kommer titt som tätt och det va samma förra gången. Helt ärligt jag magen är stor och diverse andra delar med men va fan ska jag göra åt saken?! Jag sitter inte hemma och trycker i mig godsaker utan äter som vanligt sen känns det inte som jag kan påverka så mycket. När de här kommentarerna kommer har jag lusta att skjuta nån i huvudet. Tack för att ni påminner mig om att jag är tjock! Risken är ju överhängande att jag skulle ha missat det...

3 kommentarer:

  1. Ja heerregud till gravida kan man tydligen säga vad som helst.! " ååh sådär stor var aldrig jag! " " men är du säker på att det inte är två därinne?!" och sånt ska man bara tycka är roligt att höra. Ööhm, du har verkligen rätt att ge dem en smäll vännen, kanske blir lite jobbigt om du skjuter dem i huvudet ;)

    SvaraRadera
  2. Du är så vackert gravid så skit i dom puckhuvudena ;)

    SvaraRadera
  3. Hej=) det där tyckte jag oxå va skiitjobbigt när jag va gravid, särskilt andra gången...! kommentarer som: men ojojoj, hur ska det här sluta... Du har ju bara gått halva tiden o är lika stor som "hon" va när hon skulle föda... Nu jäklar börjar du bli rund i ansiktet oxå... Men oj vad stor du är och ska inte ha förrän i december.... Gaah! Jag gick in o grina på toan! Förstår mig inte på folk som uttrycker sig så till gravida... Man är nog känslig som det är, ska man banta eller! Slå bort alla pickade kommentarer och njut av magen! Vad kul med en till liten=) Eddie fick en lillasyster i dec -11, så hon är ju redan 7 mån, går så jäkla fort! Hoppas allt är bra och lycka till med allt!=) kram från Frida (från trac)

    SvaraRadera