tisdag 1 februari 2011

1 Februari 2011



Bilder från imorse :)
kan ni fatta att det redan är februari? Inte jag tiden bara rusar iväg.
Igår skulle jag ta på Filippa en pyjamas & trät på henne en som hon fått av Mary och lixom tycker att den borde sitta fin fint..ja visst för några veckor sen. Jag vill lixom inte inse att hon växer så fort. Så idag blev det en tur till bibblan för att lämna igen böcker sen ut på stan för att köpa nya pyjamasar. Mötte 2 kunder till mig från jobbet. Ett par i 65-års åldern som är världens gulligaste vill alltid prata med mig när de ska beställa resa & de reser ca 4 ggr om året då de har barn i Usa och alltid till Side i september. Oh hej vi har letat efter dig på jobbet när vi beställde resa sist men fick höra att du fått barn nu. Stog och pratade i säkert en kvart och det värmer verklige i hjärtat med sånna kunder man får lite jobbabsitinense.

Det närmar sig dop & lite önskningar från Filippa:
*Sparpengar (hon har sparande i fonder & aktier)
*Badcape
*Kläder storlek 68 & uppåt (där har vi i princip ingenting)
*Sånt set för att göra hand/fotavtryck
*Barnkammarböcker (har godnatt visor
*Böcker (tomtebo barnen, putte i blåbärsskogen osv)
*Påslakanset Lundmyr till spjälsäng
*Gå stol
*Matstol
*Leksaker

Ja där kom lite tip iaf :)
Det finns en som heter Bettina Johansson precis som mig & har samma mailadress som mig förutom en punkt som skiljer. Hon designar dopkort,barnböcker mm & jag får ofta mail som ska till henne. I början fatta jag ingenting folk ville beställa doptavlor och då struntade jag i det men efter några mail letade jag på nätet och hittade henne. Som tack för hjälpen kom det idag en super fin tavla till Filippa med namn,födseldatum,tid,vikt & längd. Hur fin som helst och perfekt att ge bort till en nyfödd,doppresent eller kanske till sitt eget barn. Jag hade gärna köpt en själv om jag inte fått den för de är så sjukt fina. Gå in och kika vettja. Röda hjärtan heter den vi har. Ska rama in den & visa en bild.
http://www.bettinasdoptavlor.blogspot.com/

Nästa vecka kommer en mäklare hit för att värdera lägenheten, mest för att jag vill veta vad det skulle ligga på i utgånspris oså inför en försäljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar